Михайло Біляк

Михайло Васильович Біляк (народився 11 листопада 1947 року в селі Корничі Самбірського району) — природоохоронець, громадський діяч, педагог і політик. Директор Яворівського національного природного парку, голова Комісії з екології та природних ресурсів Громадської ради при Львівській ОДА.

Життєпис[ред. | ред. код]

У 1975 році закінчив факультет журналістики Львівського державного університету імені Івана Франка, а в 1985 році економічний факультет Львівського сільськогосподарського інституту, де відповідно отримав спеціальність – журналіст та економіст.

Працював на посадах літературного працівника, завідувача відділу у районній пресі, займав керівні посади в державних та партійних органах районного та обласного рівня.

У 1998 році з посади заступника начальника Львівського обласного виробничого управління водного господарства переведений на посаду директора новоствореного Яворівського національного природного парку — структурного підрозділу Мінекобезпеки України, де і працює по даний час.

З 2010 року за сумісництвом старший викладач кафедри екології та біології Львівського національного аграрного університету, де веде курс «Заповідна справа».

Пройшов курсову перепідготовку в  Державній екологічній академій Мінприроди України.

Станом на 2021 рік Яворівський НПП є своєрідним полігоном для проведення природоохоронних, наукових, ботанічних, лісівничих, зоологічних та інших досліджень. Крім цього, з ініціативи Біляка М.В. сформовано рекреаційно-туристичну інфраструктуру. За кошти програми транскордонної співпраці «Польща-Білорусь-Україна». У 2021 році планується здати в рамках проекту «РовеЛове Розточчя – разом попри кордони»  сучасний еколого-просвітницький центр. Успішно в Яворівському НПП реалізовується програма «Екоосвіта сталого розвитку». Яворівський НПП – складова міжнародного транскордонного біосферного резервату «Розточчя» під егідою ЮНЕСКО.

Громадська і політична діяльність[ред. | ред. код]

У 1990 році обирався депутатом Львівської обласної ради першого демократичного скликання, де був секретарем комісії з питань сільського господарства та соціального розвитку села.

Двічі очолював Громадську раду при Яворівській РДА

Три рази обирався головою Комісії з екології та природних ресурсів Громадської ради при Львівській ОДА. Протягом цього часу розглянуто актуальні питання критичної екологічної ситуації на об’єктах гірничо-хімічної промисловості області, збереження біоресурсів на річці Західний Буг в районі Добротвірської ТЕС, організація процесу реформування системи управління водними ресурсами басейнів річок Західний Буг та Сян, дотримання карантинного режиму на виробничих потужностях галузі свинарства щодо протидії поширенню хвороби свиней африканська чума, розширення територій ПЗФ, формування екологічної культури установами ПЗФ та інше. З ініціативи Біляка М. В. утворено притулок бурих ведмедів «Домажир».

Голова ГО «Асоціація по створенню Розточанського біосферного заповідника». Спряв утворенню Міжнародного біосферного резервату «Розточчя» під егідою ЮНЕСКО, який на даний час діє загальною площею 292 тис. га, який служить серйозним чинником підготовки проєктів для отримання коштів із різноманітних європейських фондів для вирішення екологічних, соціально-економічних питань, збереження архітектурних та історичних пам’яток на українсько-польському Розточчі.

Відзнаки[ред. | ред. код]

У 2009 році Указом Президента України присвоєно почесне звання Заслужений природоохоронець України. Член Національної Спілки журналістів України.

Неодноразово нагороджувався грамотами та подяками Міністерства екології та природних ресурсів України, відзнаками Республіки Польща та Австрійської Республіки.

Відзначений дипломом академічного рейтингу популярності «Золота Фортуна» та медаллю «Народна шана» за екологічно чисте виробництво.

Посилання[ред. | ред. код]