FANDOM

Риженко Олександр Володимирович

Олександр Риженко

Олександр Володимирович Риженко (англ. – Oleksandr Ryzhenko), нар. 26 травня 1979 року, м. Вінниця – український державний діяч, експерт у сфері інформаційних технологій. Від 2014 року очолює Державне агентство електронного урядування, що в структурі Кабінету Міністрів України відповідає за розвиток інформаційного суспільства, формування і використання національних електронних інформаційних ресурсів, цифровізацію органів державної влади та впровадження електронного урядування.

Освіта Редагувати

Закінчив Вінницький технічний коледж, згодом – Вінницький національний технічний університет (2003 р.) – за спеціальністю «Комп’ютерні системи та мережі», інженер-системотехнік.

У 2009 році закінчив магістратуру Вінницького торговельно-економічного інституту КНТЕУ та здобув кваліфікацію магістра з адміністративного менеджменту.

Трудова діяльність Редагувати

Трудовий шлях розпочав у 2002 році, працював програмістом. Від 2003 року займався IT-бізнесом як приватний підприємець. Здобув досвід із проектування і реалізації програмних рішень для автоматизації процесів, побудови мереж зв’язку, керівництва проектами з розроблення програмного забезпечення та інтернет-сайтів, адміністрування серверів та баз.

У 2006 році починає реалізовувати здобутий професійний досвід та знання в органах місцевого самоврядування. Спочатку працює на посаді завідувача відділу комп’ютерного та програмного забезпечення, а згодом – начальника управління комп’ютеризації та телекомунікацій Вінницької міської ради. У 2011 році обіймає посаду Директора департаменту інформаційних технологій Вінницької міської ради.

За часів роботи у Вінницькій міській раді реалізуються найпрогресивніші на той час в Україні проекти із застосуванням сучасних інформаційних технологій у міському управлінні. Зокрема, у квітні 2008 року починає працювати «Прозорий офіс» – перший в Україні центр надання адміністративних послуг (ЦНАП).

Від квітня 2014 року починає працювати на державній службі у Міністерстві регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України на посаді начальника управління інформаційних технологій та електронного урядування. В цей період була створена Робоча група з розроблення урядової політики у сфері розвитку електронного урядування, яка провела підготовчу роботу для втілення наступних кроків у цьому напрямі. Зокрема, були розроблені «Зелена книга з електронного урядування в Україні» та, за її результатами, – «Білі книги» з питань електронного урядування. Ці напрацювання стали базою для створення законодавства у цій сфері, а також визначили стратегію роботи центрального органу виконавчої влади – Державного агентства з питань електронного урядування України, яке створене 4 червня 2014[2] шляхом перейменування Державного агентства з питань науки, інновацій та інформатизації України і діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України.  

На посаді голови Держагентства з питань електронного урядування України Редагувати

Під головуванням Олександра Риженка Державне агентство з питань електронного урядування України починає втілювати реальні, результативні кроки у сфері електронного урядування в Україні.

Зокрема, розроблені та введені в дію основні нормативні документи у цій галузі:

  • Концепції розвитку системи електронних послуг в Україні (16.11.2016 р.)
  • Концепція розвитку електронного урядування в Україні (20.09.2017 р.)
  • Закон «Про електронні довірчі послуги» (05.10.2017 р.)
  • Концепція розвитку електронної демократії в Україні (08.11.2017 р.)
  • Концепція розвитку цифрової економіки та суспільства

України на 2018—2020 роки та затвердження плану заходів щодо її реалізації (17.01.2018 р.) Завдяки співпраці Державного агентства з питань електронного урядування України, інших органів державної влади та міжнародних партнерів державні адміністративні послуги масово переводяться в електронний формат. Уже понад сотнею електронних послуг можна скористатися на Урядовому порталі kmu.gov.ua в розділі «Послуги».

Окрім того, значні досягнення має Україна в напрямку відкриття даних, наразі посідаючи 17 місце серед 30 країн-лідерів у цьому напрямку.

Також завдяки роботі Державного агентства з питань електронного урядування України в центральних органах виконавчої влади активно впроваджується електронний документообіг. Зараз між українськими держорганами впроваджена міжвідомча система електронного документообігу (СЕВ ОВВ 2.0).

Відзнаки Редагувати

У 2009 році став переможцем конкурсу ІТ-директорів BEST CIO-2009 у номінації «Центральні та регіональні органи державного управління».

Посилання Редагувати