FANDOM

*Українська сторона Платформи громадянського суспільства Україна–ЄС — представництво українського громадянського суспільства у складі Платформи громадянського суспільства Україна–ЄС — органі, створеному відповідно до Угоди про асоціацію Україна–ЄС (ст.469—470[1]) з метою забезпечення належної ролі громадськості у процесі виконання Угоди про асоціацію.

Платформа громадянського суспільства Україна–ЄС (ПГС) є одним із чотирьох органів Асоціації поряд із Радою асоціації, Комітетом асоціації та Парламентським комітетом асоціації. В той час, як перші представляють уряд та парламент, вона об'єднує представників громадянського суспільства України та членів Європейського економічного і соціального комітету.

Згідно тексту Угоди про асоціацію Україна–ЄС Платформа громадянського суспільства «складається з представників громадянського суспільства України, з однієї сторони, і членів Європейського економічного і соціального комітету (ЄЕСК), з іншої сторони, як форум для проведення ними засідань та обміну думками». ПГС повинна бути поінформованою про рішення та рекомендації Ради асоціації (двостороннього урядового органу Асоціації) та може надавати власні рекомендації, які мають розглядатися офіційними органами України та ЄС.

До складу Української сторони Платформи громадянського суспільства входить 15 осіб, серед них представники громадських організацій, профспілок та об'єднань роботодавців.

Українська сторона ПГС керується у своїй роботі Регламентом УС ПГС[2] та є відкритою до приєднання нових учасників.

Історія заснування Української сторони Платформи Редагувати

У зв’язку з початком з 1 листопада 2014 р. тимчасового застосування Угоди про асоціацію Україна-ЄС розпочинається створення інституцій, передбачених Угодою.

Першими ініціативу на себе взяли громадські об’єднання, які розпочати процес формування Платформи громадянського суспільства (ПГС) Україна-ЄС, що створюється у відповідності до статей 469-470 Угоди про асоціацію.

Процес було формально розпочато у травні 2014 р. із формування Ініціативної групи, а у липні, після підписання Угоди про асоціацію – Оргкомітету Установчих зборів Української частини ПГС.

7 листопада 2014 проведенням Установчих зборів в Президент-готелі (м. Київ) кількамісячний процес формування Української частини ПГС завершено.

Понад 200 громадських об’єднань були залучені до процесу започаткування ПГС, з них 165 взяли участь безпосередньо в Установчих зборах. З боку Євросоюзу інститутом, відповідальним за створення ПГС виступає Європейський економічний та соціальний комітет (ЄЕСК), налагодження співпраці з ЄЕСК було одним з пріоритетів Оргкомітету з початку установчого процесу. В ході попередніх контактів Оргкомітету з ЄЕСК було визначено, що чисельний склад ПГС складатиме 30 осіб у рівній кількості (15+15) з обох сторін. Отже, ключовим завданням установчого процесу було забезпечити прозору та інклюзивну процедуру, в ході якої із широкого кола громадських суб’єктів буде відібрано 15 представників, які увійдуть до першого складу ПГС з українського боку.

На початку в УС ПГС було створено 15 робочих груп, напрями роботи яких збігаються з ключовими змістовними напрямами Угоди про асоціацію. Згодом кількість груп укрупнено до 6.

Склад Української сторони ПГС Редагувати

Представники профспілкових організацій:

  1. Михайло Волинець, Конфедерація вільних профспілок України
  2. Григорій Осовий, Федерація профспілок України
  3. Вячеслав Рой, Федерація профспілок працівників малого та середнього підприємництва України

Представники громадського сектора:

  1. Іван Кульчицький, ГО «Агенція європейських інновацій»
  2. Лілія Олексюк, Всеукраїнська Асоціація «Інформаційна безпека та інформаційні технології»
  3. Олена Павленко, DiXi Group

Робочі групи УС ПГС і їх координатори

  1. Робоча група 1 УС ПГС «Політичний діалог, зовнішня та безпекова політика»,координатор – Ростислав Томенчук, Український інститут міжнародної політики.
  2. Робоча група 2 УС ПГС «Свобода, юстиція, права людини», координатор – Вадим Міський, ГО «Лабораторія демократичних трансформацій".
  3. Робоча група 3 УС ПГС «Економічна співпраця, зона вільної торгівлі, транскордонне співробітництво», координатор – Тетяна Тимошенко, Всеукраїнська федерація роботодавців у сфері туризму України.
  4. Робоча група 4 УС ПГС «Зайнятість, соціальна політика, рівні можливості та здоров'я», координатор – Василь Андреєв, Профспілка працівників будівництва і промисловості будівельних матеріалів України.
  5. Робоча група 5 УС ПГС «Енергетика, транспорт, довкілля та зміна клімату», координатор – Наталія Андрусевич, Ресурсно-аналітичний центр «Суспільство і довкілля».
  6. Робоча група 6 УС ПГС «Наука та технології, інформаційне суспільство, освіта, навчання та молодь, культура і спорт», координатор – Наталя Гурська, ГО «Офіс залучення інвестицій в малий та середній бізнес».

Щорічні конференції Редагувати

Щорічні конференції Української національної платформи Форуму громадянського суспільства Східного партнерства:

Секретар Редагувати

Марія Купріс — Секретар Української сторони Платформи громадянського суспільства Україна-ЄС

Вул. Малопідвальна 12/10 Київ 01034

+380 (44) 500 2487

eu.ua.platformAtgmail.com

http://eu-ua-csp.org.ua/

Посилання Редагувати

  1. http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/984_011/print1517663448483767
  2. http://eu-ua-csp.org.ua/scp-regulations/

Джерело Редагувати